Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2. tétel - Piaget kognitív fejlődéselméletének 1. szakasza

2010.01.31

2. Piaget kognítv fejlődéselméletének 1. szakasza

 

Piaget kognitív fejlődéselméletének 4 szakasza van, a fejlődést 0 – 18 éves korig vizsgálja, mert a kognitív megismerőtevékenység 18 éves korra beáll.

 

1. Szenzomotoros szakasz (0 – 2 év)

A kisgyermek az érzékelés és a mozgás segítségével ismeri meg a világot.

Szakaszai:

  • Reflexsémák gyakorlása (0 – 6 hét)

  • akaratlan mozgások, keresés, fogás

  • megtanulja a reflexeit kontrolálni és koordinálni

  • Elsődleges cirkuláris reakciók (6 hét – 4 hó)

  • a csecsemő játszik a testével

  • a csecsemő a számára kellemes mozgásokat ismételgeti

  • Másodlagos cirkulációs reakciók (4 hó – 8 hó)

  • a csecsemő valamilyen tárggyal végez mozgást

  • a csecsemő figyelme a külvilág tárgyai és eseményei felé fordul

  • Elsődleges és másodlagos cirkulációs reakciók összehangolása 1 cél érdekében (8 hó – 12 hó)

  • a problémamegoldások kezdetleges formája

  • a csecsemő képes legyen a sémák összehangolására

  • Harmadlagos cirkulációs reakciók (12 – 18 hó)

  • jellemző a próba – szerencse tanulás

  • Szimbolikus reprezentáció (18 hó – 24 hó)

  • a gyermek már képes a világot a fejében leképezni, jelen nem lévő tárgyakra gondolni, mentális cselekvéseket véghezvinni

  • kialakul a tárgyállandóság: tőlünk függetlenül is léteznek a tárgyak, akkor is ha nem látom vagy csak félig látom

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.